Nominer dine kandidater for årets priser

Nå deler Råde kommune ut pris for god byggeskikk og forvaltning av kulturlandskap, kulturpris og bragdpris. Hvem bør få årets priser? Nominer dine kandidater innen 1. mai.

Nominer til kulturpris, bragdpris eller pris for god byggeskikk Per Johan Waag

Kulturpris

Forslagene bør fortrinnsvis gjelde enkeltpersoner. Lag eller foreninger som på kultursektoren har nedlagt/nedlegger et særlig betydningsfullt arbeid til gagn for bygda, kan også komme i betraktning.

Bragdpris

Forslagene bør fortrinnsvis gjelde personer, lag eller foreninger i Råde som har utført fremragende prestasjoner det siste året.

Pris for god byggeskikk og forvaltning av kulturlandskap 2024

Råde kommune ønsker forslag på kandidater til å motta årets pris for god byggeskikk og forvaltning av kulturlandskapet.

Forslagene kan gjelde små og store arbeider i forbindelse med nyanlegg, tilbygg, påbygg og rehabiliteringsarbeider. Fra bygningsmessige detaljløsninger til helhetlige tun-/miljøløsninger, samt istandsetting av kulturlandskap og tiltak som bidrar til å skape positive og trivelige miljøer.

Frist og hvor kan man nominere?

Frist for innsendelse av forslag er 01.05.2024

Forslagene sendes til Råde kommune, Virksomhet Plan, miljø, teknikk og eiendom – Skråtorpveien 2b, 1640 Råde eller på e-post: post@rade.kommune.no