Søknad om vann- og avløpsarbeid? Gemini Entreprenørportal

Illustrasjonsbilde av arbeidere. Det er en kvinne og en mann og de har på seg gule vester og blå beskyttelseshjelmer.  Mannen ser ned i bakken og kvinnen ser mot kameraet og smiler.  - Klikk for stort bilde

Råde kommune har tatt i bruk Gemini Entreprenørportal til søknader om, vann-avløpsarbeid, sanitærabbonement, påslippstillatelse og utslippstillatelse.

Er arbeidet søknadspliktig etter plan- og bygningsloven?

Ansvarlig foretak (rørlegger) skal alltid kontakte byggesak i kommunen for å avklare om arbeidet er søknadspliktig.

Når kan du sette i gang arbeidene?

Arbeidene kan først settes i gang etter at byggesøknaden er godkjent etter plan- og bygningsloven.

Søknader

Følgende søknader skal sendes til kommunen via Entreprenørportalen:

• vann- og avløpsarbeid
  • ny tilknytning
  • industripåslipp
  • utslipp

Oversikt

Entreprenørportalen gir foretaket oversikt over søknader, godkjenninger og ferdigmeldinger.

Kart

Portalen gir tilgang til kommunens vann- og avløpskart.

Slik registrerer dere foretaket

Følg lenken Powel foretaksregistrering.

Se hjelpevideoen Video: Hvordan registrere et foretak og få tilgang til Powel entreprenørportal

NB! Ring kommunen og bekreft at dere er registrert.

Etter at vi har godkjent foretaket, vil dere få tilsendt en egen lenke for innlogging i løsningen.

Har dere problemer med registrering eller innlogging, ta kontakt på telefon 73804510 (Volue Support).