Politisk behandling av kommuneplanens arealdel

Den 6. mai 2021 ble kommuneplanens arealdel behandlet i formannskapet i Råde. Se vedtaket og møteprotokoll fra formannskapets behandling 06.05.2021 (PDF, 384 kB).

Kommuneplanens arealdel er en overordnet plan som bestemmer hva arealene i kommunen skal brukes til. Planen bestemmer hvilke områder som kan bygges ut, og hvilke som ikke skal.

Vedtatt endringer i planforslaget

Med bakgrunn i formannskapets vedtak vil det nå jobbes videre med endringene i planforslaget. Her vil administrasjonen bearbeide både plankart, bestemmelser og planbeskrivelse for å imøtekomme endringene som er vedtatt. I tillegg vil administrasjonen gjøre nye vurderinger for endringer som ikke er vurdert, samt gjøre tilleggsutredninger.

Endring i fremdriftsplan

Som følge av at det må gjøres nye utredninger og vurderinger vil fremdriftsplanen bli endret. Det er planlagt at planforslaget legges ut til høring og offentlig ettersyn etter sommeren 2021.

Aktivitet Periode
Innspillsfase Januar - oktober 2019