Tilskuddordninger fra Østfold fylkeskommune

Østfold fylkeskommune har nå lagt ut aktuelle tilskuddsordninger på ofk.no - tilskudd og støtte.  Søknadsfrist for ordningene er 15. mars. Tilskuddene kan være aktuelle for lokale lokale lag, organisasjoner og foreninger.

Illustrasjonsbilde: gutt på lekeplass sittende på. Gutten smiler. - Klikk for stort bildeGutt på lekeplass Pexels.com

Disse tilskuddene kan søkes på:

Tilskudd - Aktiv i Østfold

Det kan søkes om tilskudd til oppfølging av Felles handlingsprogram for økt fysisk aktivitet for alle. Aktiv i Viken, 2021-2023. Søknadsfristen er 15. mars.

Formålet med støtteordningen er å:

Tiltakene som støttes skal komme befolkningen i Østfold til gode.

Tilskudd - Aktiv i Østfold - Østfold fylkeskommune (ofk.no)

Tilskudd til større arrangementer som profilerer Østfold

Det kan søkes om støtte til store arrangment som profilerer Østfold innen idrett, friluftsliv og fysisk aktivitet.

Østfold fylkeskommune har som mål å utvikle en felles og koordinert regional satsing på store arrangementer, av nasjonal og internasjonal betydning. Dette vil styrke samarbeid, nytenking og frivillighet innen idrett, friluftsliv og fysisk aktivitet. Østfold fylkeskommune ønsker å skape et nettverk for arrangører hvor målet er arrangementsutvikling. Søknadsfristen er 15. mars 2024.

Tilskudd til større arrangementer som profilerer Østfold - Østfold fylkeskommune (ofk.no)

Tilskudd til inkluderende frivillige møteplasser

Frivillige organisasjoner kan søke om støtte til inkluderende frivillige møteplasser som bidrar til mangfold og integrering. Søknadsfristen er 15. mars 2024.

Tilskuddet skal spore til et mer inkluderende lokalsamfunn på tvers av etnisitet, kultur, funksjonsnivå og seksuell legning.

Fylkeskommunen har som mål at Østfold skal bli en bærekraftig region. Et utviklingsmål er at alle innbyggere lever verdige og meningsfylte liv, med levende møteplasser i boområdene. For å oppnå dette, er det viktig å skape et inkluderende og integrert Østfold-samfunn, der alle innbyggere føler tilhørighet og er en aktiv og akseptert del av lokalmiljøet.

Tilskudd til inkluderende frivillige møteplasser - Østfold fylkeskommune (ofk.no)

Folkehelse - flere tilskudd

• Søknad om tilskudd til folkehelsearbeid
  • Søknad om TT-kort
  • Tilskudd til barne- og ungdomsorganisasjoner
  • Tilskudd til funksjonshemmedes organisasjoner i Østfold

Søknadsfristen er 15. mars 2024.

Folkehelse - Østfold fylkeskommune (ofk.no)