Alle ordinære rutebusser i Nedre Glomma innstilles tirsdag 23. januar.

Som følge av brann i flere gassbusser ved vårt bussanlegg i Sarpsborg i dag, har vi valgt å parkere alle busser av samme type i Nedre Glomma fram til årsaken er klarlagt og vi har skaffet tilveie erstatningsbusser, sier markedssjef Karine Nordseth i Nobina.

Dette medfører at alle ordinære busslinjer i kommunene Sarpsborg, Fredrikstad, Hvaler og Råde som betjenes av Nobina, må innstilles. Bestillingstilbudet Flex, ekspressbusser og regionale tilbud med andre selskaper kjøres som normalt. Alle skolebussene, dvs busser med linjernummer 150 – 199, vil kjøres som planlagt.

Ifølge direktør Børre Johnsen i Østfold kollektivtrafikk, vil reisegarantien gjelde.

- Reisende kan benytte taxi eller egentransport og få utgiften refundert med inntil kr 550. Siden det kan være lang ventetid på bestilling av taxi gjennom kundesenteret til ØKT, anbefaler vi bruk av egen bil så langt som mulig, eller å bestille og betale taxi selv og få dette refundert av ØKT i etterkant, sier Johnsen.

Les mer om reisegarantien og hvilke vilkår som gjelder.