Gult farevarsel for is

Fra søndag kveld vil det bli overgang til mildvær. Nedbøren vil starte som snø, men etter hvert gå over til underkjølt regn og regn. Det kan være lokalt vanskelige kjøreforhold og hålkeføre.

Illustrasjonsfoto av biler som kjører på glatt vei - Klikk for stort bildeGult farevarsel for is og glatt føre er sendt ut. Bård Asle Nordbø / Statens vegvesen

Det blir hjemmeundervisning for alle elever i de videregående skolene i Østfold mandag. Den enkelte videregående skole vil gå i direkte dialog med kommunene om opplæringstilbudet til elever med særskilt behov.

Østfold kollektivtrafikk vurderer å innstille all kollektivtrafikk mandag. Endelig beslutning tas søndag ettermiddag. Skoleskyss og spesialtransport til grunnskolene vil i så fall også bli innstilt.

Fylkeskommunen oppfordrer alle ansatte som kan om å jobbe hjemmefra.

Alle planlagte tannbehandlinger i den offentlige tannhelsetjenesten avlyses mandag. Klinikkene vil ha beredskap for akuttbehandlinger.

Ta gjerne grus fra kommunens kasser og depoter og strø glatte partier på fortau og veier i nærområdet. Kommunale sanddeponier skal alltid være fylt i perioden 01.10. til og med 31.3.

- Felleskasse Missingen ved Redningsverket

- Felleskasse Karlshus ved bommen ved 1000-årsplassen