TV-aksjonen 2023 trenger flere bøssebærere

Foto: bøssebærere ringer på - Klikk for stort bildeBli bøssebærer! Foto: Mikkel Strøm/TV-aksjonen

I år kommer bøssebærere fra Redd barna på døren din den 22. oktober. I år er det Redd Barna som har årets TV-aksjon med temaet: La barn leve i fred.

Råde trenger flere bøssebærere

Råde trenger totalt ca 120 bøssebærere for å rekke å gå innom alle husene. Man kan velge å gå i område Saltnes eller område Karlshus. Det trengs både sjåfører og bøssebærere.

Bøssebærere og sjåfører kan selv melde seg på tvaksjonen.no, blimed.no  eller  SMS BØSSE til 2133. Her kan man velge bøssebærer eller sjåfør og om man vil gå i Karlshus/nordre del av kommunen eller Saltnes/søndre del av kommunen.

Starttidspunkt

Fremmøte kl 15.00 og oppmøtested er Furuly menighetssenter i Karlshus eller Spetalen skole i Saltnes. Bøssebærerne vil da være i aksjon når de har fått plombert bøsse og bøssebærerbevis.

Registrer deg som bøssebærer!

Årets tema hos Redd barna - Klikk for stort bildeLa barn leve i fred! Støtt årets TV-aksjon og hjelp barn rammet av krig og konflikt. Foto: Allison Joyce/Redd Barna

Støtt årets TV-aksjon og hjelp barn rammet av krig og konflikt

Det er flere måter gi ditt bidrag på: med Vipps, kort, faktura – alt ettersom hva du synes er enklest. Næringslivet, skoler, barnehager og andre organisasjoner benytter ofte Spleis til å samle inn bidrag.

Penger kan gis i kontanter eller via VIPPS 2133 og også via QR kode som står på bøssa.

Les mer om årets TV-aksjon

Dette går pengene til

TV-aksjonen NRK har vært arrangert hver høst siden i 1974 og regnes som verdens største dugnad. I år er det Redd Barna som har årets TV-aksjon. Pengene går blant annet til:

• å gi barn muligheten til å gå på skolen
  • å gjenforene barn med familien de har kommet bort fra
  • å støtte tidligere barnesoldater
  • trygge lekeområder der barn kan utfolde seg
  • hjelp til å håndtere vonde opplevelser
  • at barn som har flyktet til Norge, får en aktiv fritid

Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.